måndag 3 december 2012

Svart flicka - vit flicka sid 96 - 122 till onsdagen den 5 december

 Onsdag 0900-1130               5 december

Instruktion- Svart flicka – vit flicka sid 96- 122
 till den 5 december 
Du ska reflektera över frågeställningarna och svara kortfattat på frågorna till onsdag.
1.     Sid; 98 : Varför åkte Genna och Veronica till ett köpcentrum när de aldrig hade gjort det tidigare.

2.     Sid 99 : Vad menar författaren med att Veronica  är en exotisk fågel?


3.     Sid 103: Vad menar Minette att om man var sjuk var det tecken på svaghet?


4.     Sid 106: ” Minette var svart och hennes svärta smittade av sig på mig. I hennes sällskap blev jag också svart” Vad menas med detta?


5.     Sid 113: Varför blev Genna svartsjuk på Minettes pojkvän?


6.     Sid 117- 122: Max ringer sin dotter och Genna säger till sin pappa ”- Pappa, jag är inte förvirrad. Jag är inte något av allt det du säger om mig för du känner inte mig.” Varför säger Genna så? Vad menar Genna med detta?


Inga kommentarer: