onsdag 6 februari 2013

Läxa till Fredag 8 februari


AORTA - värdegrund
  
 Försök skriva en reflektion utifrån de regler vi har i klassrummet

gör ett dokument på googleDrive och dela med patric.andersson63@gmail.com senast fredag kl 0600.

Vad betyder de olika orden för dig?



 ANSVAR
Jag tar ansvar för mina uppgifter, mitt lärande och mitt arbete i skolan
Jag tar ansvar för mina handlingar
Jag följer regler och normer
Jag ingriper mot kränkande särbehandling
Jag tar ansvar för skolans inre och yttre miljö
   Jag hjälper någon som har det svårt

OMTANKE
Jag bryr mig om andra
Jag gör eller säger inte medvetet något som sårar andra
Jag visar hänsyn, stödjer och uppmuntrar andra
Jag ger tid och tillfälle till samtal
Jag bemöter andra såsom jag själv vill bli bemött

RESPEKT
Jag visar tolerans och förståelse
Jag respekterar alla människors lika värde
Jag bemöter andra hänsynsfullt och artigt
Jag respekterar allas rätt till arbetsro
Jag är med och fattar gemensamma beslut i en demokratisk anda
Jag respekterar andras olika åsikter

TRYGGHET
Jag litar på och känner förtroende för andra
Jag får uttrycka tankar och prova mina idéer
Jag blir sedd, hörd och bekräftad
Jag känner till vad som förväntas och vilka gränser som gäller för mig

ARBETSGLÄDJE
Jag har rätten att uttrycka vad jag tänker och känner
Jag duger som den jag är
Jag uppmuntrar mig själv och andra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar